Frisjes lichtjes en vakantie! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sanne Kaan - WaarBenJij.nu Frisjes lichtjes en vakantie! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sanne Kaan - WaarBenJij.nu

Frisjes lichtjes en vakantie!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 December 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

De afgelopen dagen is het behoorlijk afgekoeld ik heb zelfs een trui moeten lenen en Sry Nith heeft warme teensokken voor mij gekocht. Zo kan ik teenslippers dragen maar toch warme voeten hebben. Ze zijn helemaal hip hier dus ik volg helemaal de Cambodjaanse trend.

Van de laatste keer tot nu zijn er zoveel dingen gebeurd dat ik bijna niet meer precies weet wat. De tijd vliegt te snel voorbij, soms ben ik vandaag alweer vergeten wat ik gister gedaan heb.

Ik ben nog een paar keer met collegaatjes weggeweest en ze hebben me naar allemaal mooie plekjes in de buurt meegenomen. Picknicken op een rots met weer een heerlijke slangen-snack. Deze week ben ik met Pisith naar Phnom Penh geweest. Ik heb nu een paar dagen vakantie omdat het de kerstdagen zijn. Alleen zodra de vakantie begon moest ik mijn bed opzoeken, wat was ik belabberd. Ik begin nu weer een beetje op te knappen maar dat gaat hier niet echt in een snel tempo. Dus de kerst was meer snotteren en de wc bezoeken dan echt feesten en genieten. Wel ben ik nog naar een bokswedstrijd geweest. Wat gaat dat er hard aan toe, er zijn er wel een stuk of 4 Knock-out gegaan. Maar toch had ik het niet willen missen denk dat ik nog maar een keertje heen ga. Ik vind het ook zo bijzonder, als de wedstrijd afgelopen is en ze tegen de vlakte zijn gegaan, je ze gewoon op de scooter weg ziet rijden. Van zo mijn werkdag zit er ook weer op.

Maar zoals ik al verteld heb heb ik nu 2 weken vakantie en zie ik de kindjes dus 2 weken niet. Het is zo gek ik begin ze al een beetje te missen. Hoe moet dat straks wel niet als ik echt weg ga, moet er nog even niet aan denken.

Ik ga een beetje van de hak op de tak maar ik wil ook zoveel vertellen en het komt allemaal één voor één m'n hoofd ingerold wat ik ook alweer precies gedaan heb.
Voor de vakantie hadden we nog een kerstfeest met de kindjes. Het was zo leuk ze mochten dit keer in hun eigen kleding komen en niet in uniform. Ze zagen er allemaal zó mooi uit. Ze waren elkaar ook helemaal aan het bewonderen, ze hadden elkaar ook nog nooit zonder uniform gezien en vooral niet in al die mooie jurkjes en broekjes. En één meisje had zelfs make-up op. Het waren echte prinsjes en prinsesjes. Ik voelde me helemaal underdressed met mijn prachtige spijkerbroek en olifanten T-shirt.

Ik moest trouwens ook nog een grote papieren olifant voor mijn werk lamineren. Ik ben daarvoor naar verschillende winkels geweest maar het was te groot. Tot ik bij een kraampje op de straat kwam en vroeg of hij iets wist. Ja hoor hij was de lamineerman. Gewoon een mannetje op straat met een tafeltje op wieltjes en een lamineer apparaat, ik wist niet wat ik zag. Dit kan ook alleen maar in Azië. We hebben daar ongeveer een uur gezeten en daarna zat de olifant eindelijk mooi ingepakt. Ik kan niet wachten om weer wat te laten lamineren! Met dit soort dingen besef je toch wel weer even dat je in Cambodja zit en vooral als vrijwilliger, als toerist had je nooit geweten dat dit iemand was die spulletjes lamineerde.

Ik geloof dat ik alles wel weer een beetje verteld heb en anders vertel ik het de volgende keer weer:) ohja de stad is ook helemaal verlicht met kerstlampjes en kerstversiering je kan het zo gek niet bedenken of het hangt er wel. De stroom valt laatste tijd ook wat meer uit dat zal wel van de kerstverlichting komen. Nu heb ik geloof ik echt alles verteld:)
gelukkig nieuw jaar alvast vanuit Cambodja =D

  • 29 December 2013 - 14:12

    Lonneke:

    Balen dat je ziek was met de kerstdagen, hopen dat je snel weer helemaal beter gaat.
    Ook voor jou alvast een gelukkig nieuwjaar xxx

  • 29 December 2013 - 16:09

    Wilma :

    hoi ik heb je berichtje weer gelezen .niet zo lekker geweest maar hoop dat je snel weer op knap ook nog een gelukkig nieuwjaar en gezond 2014 ♡♡♡♡♡♡ groerjes xxxx

  • 30 December 2013 - 09:51

    Renata:

    Beterschap meid, en jij ook een gelukkig nieuwjaar gewenst ★★★☆☆

  • 31 December 2013 - 13:48

    Anskempers:

    Hoi Sanne hopelijk gaat het weer wat beter met je en kan je genieten van je vakantie tijd.
    Ik heb wat foto`s gezien van jouw en wat zie je er gelukkig uit je bent daar helemaal op zijn plaats.
    En wat zijn je ouders trots op jouw Sanne. Sanne heel veel plezier en geluk voor 2014 en lieve groetjes
    van Ans en Gerard

  • 17 Januari 2014 - 20:08

    Jolanda IJzer:

    Hoi Sanne,
    Wat grappig sokken voor je teenslippers.
    Van je pap en mam nog een leuke kerstkaart/foto ontvangen, wat straal je op de foto en wat
    een leuke foto met al die kindertjes.
    Nog veel (werk)plezier daar. Leuk om weer wat van je te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2014

Living the dream

03 Maart 2014

Een echte Khmer!

02 Februari 2014

Surprise surprise

22 Januari 2014

Bye bye 3 maanden en hallo nieuwe weg.

29 December 2013

Frisjes lichtjes en vakantie!
Sanne

Ik ben 21 jaar oud en zit nu voor een vrijwilligersproject in Cambodja:)

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 10789

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: