Werken en relaxen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sanne Kaan - WaarBenJij.nu Werken en relaxen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sanne Kaan - WaarBenJij.nu

Werken en relaxen

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 November 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sorry dat het steeds zo lang duurt voordat ik een nieuw verhaaltje heb maar daarom wel extra leuk als er weer eentje komt:)

Wat heb ik de afgelopen dagen ook alweer gedaan... Ik zal maar bij mijn project beginnen. Ik en de kindjes zijn de afgelopen dagen/weken erg aan het knutselen geslagen. Van mieren maken tot bootjes knutselenen, we nemen ook gelijk het klaslokaal maar mee. De voegen in het lokaal zijn ook niet wit meer maar hebben een mooie roze kleur gekregen. Verder zijn we ook nog druk aan het zingen en ik begin de khmer liedjes nu eindelijk ook een heel klein beetje te kennen. De khmer lerares Srei Nith is ook nog steeds erg lief en we lachen wat af samen vooral als het over haar grote liefde Justin Bieber gaat! Ze verwend ons ook elke keer weer met een nieuw Cambodjaans hapje, het is elke keer weer een nieuwe smaaksensatie. Je kan het ook echt niet vergelijken met de smaken van thuis en de structuur is ook heel anders. Maar over het algemeen wel erg lekker! Grappig is ook het fruit dat ze hier eten. Ze eten dat niet zomaar; nee, er moet eerst chili op want wat is fruit zonder chili!

Naast m'n project ben ik deze dagen ook nog naar her strand geweest. Eerst 13 uur in een bus gelegen, ja gelegen! Het zijn gewoon matrasjes in een bus dus op zich wel chill. En daarna lekker op het strand en naar een bijna onbewoond eiland geweest. Het was zo fijn om gewoon even lekker niks te doen. Als je met je project bezig bent gaan de dagen zo snel en dan heb je nog niks voor jezelf gedaan.
Verder ben ik ook nog samen met twee vrijwilligers van mijn project en mijn lieve Cambodjaanse collega's naar de dorpjes geweest. Naar het huisje van één van mijn Cambodjaanse collega's Tien Noeur. Eerst moesten we met z'n drieën op de scooter en toen waren we klaar om te gaan. We hebben daar haar ouders ontmoet en kokosnoten uit de boom weten te vissen met een grote stok. Je moet er wat voor over hebben om een kokosnoot te eten! Maar ik moet zeggen het smaakte me allemaal goed. Na het huisbezoekje moesten we er natuurlijk ook nog even een ander uitje achteraan plakken. We zijn naar een heel groot meer geweest (naam ben ik helaas even kwijt). Je zit dan in een hutje nou ja, je ligt in een hangmat en dan kijk je uit over het water echt prachtig! En je hebt een heerlijke lunch met sprinkhaan, meelworm, vissekop, visseneieren, kikkers, gevulde kikkers en natuurlijk de hele vogel niet te vergeten. Ik heb nog nooit zo'n bijzondere lunch gezien..... Maar op zich was het eigenlijk best heel lekker allemaal. Vooral de kikkers waren echt heerlijk. Zo zie je maar uiterlijk zegt niet alles!

Deze week staat er een marathon op de planning door Angkor Wat. Ik ga niet meerijden maar ik ga wel assisteren, ik mag de waterflesjes uitreiken aan de fietsers. Het is echt allemaal heel professioneel dus ik hoop dat ik het waterflesje een beetje goed afgeef anders ben ik degene die het verpest heeft straks. Je weet hoe sporters kunnen zijn als het om winnen gaat!

Nou ik denk dat ik alles wel weer verteld heb. En anders horen jullie het de volgende keer:)


  • 29 November 2013 - 12:38

    Lonneke:

    echt super leuk om je verhaaltjes te lezen en echt super goed om te lezen hoe goed je het daar hebt :)
    heeeel veel plezier nog
    liefs Lonneke

  • 29 November 2013 - 13:50

    Wilma :

    leuk hoor die berichten je heb het ook na je zien zo tezien nou gr xx

  • 29 November 2013 - 13:51

    Wilma :

    leuk hoor die berichten je heb het ook na je zien zo tezien nou gr xx

  • 30 November 2013 - 10:17

    Mirella:

    Sanne!!! Wat leuk om te lezen allemaal. Goed om te horen dat je t zo naar je zin hebt. Succes met de wsterflesjes!! Xxx gloria

  • 01 December 2013 - 14:06

    Wilke Middelhoven:

    hoi Sanne, ik heb weer met veel plezier je verslag gelezen. Wat ben je enthousiast, ondernemend en wat heb je een lef! Succes met alles. Een groet van buurvrouw Wilke.

  • 01 December 2013 - 14:15

    Pauline Kaan:

    Lieve Sanne, wat een geweldig verslag. Heerlijk om te lezen. Je leeft echt in een heel andere cultuur zeg. Brr, meelwormen eten. Dapper hoor. Een foto van je bordje een volgende keer? Dikke kus Nils en Pauline

  • 12 December 2013 - 20:42

    Ans Kempers:

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt i n het verre Cambodja en wat maak je leuke dingen mee super.
    Leuk om je te volgen kijken uit naar je volgende verslag en voor jouw een hele dikke knuffel van Ans en Gerard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2014

Living the dream

03 Maart 2014

Een echte Khmer!

02 Februari 2014

Surprise surprise

22 Januari 2014

Bye bye 3 maanden en hallo nieuwe weg.

29 December 2013

Frisjes lichtjes en vakantie!
Sanne

Ik ben 21 jaar oud en zit nu voor een vrijwilligersproject in Cambodja:)

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 10815

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: