Kindjes, jeuk en een zonnetje:) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sanne Kaan - WaarBenJij.nu Kindjes, jeuk en een zonnetje:) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sanne Kaan - WaarBenJij.nu

Kindjes, jeuk en een zonnetje:)

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 November 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het is al even een tijdje gelden dat ik wat geschreven heb, maar de tijd gaat zo snel, voor je het weet is er alweer een dag voorbij. Waar zal ik beginnen, wat heb ik in de tussentijd allemaal gedaan.

Ik zal maar gewoon beginnen over mijn project omdat dat gewoon erg leuk is! Ik heb een klasje van 12 kinderen en ze zijn een voor een anders. Eerst dacht hoe hou ik ze uit elkaar, maar ze lijken eigenlijk helemaal niet op elkaar. Alleen de namen is wel een groot drama. Ik krijg ze maar niet in mijn hoofd. Elke keer probeer ik het, maar sommige krijg ik niet eens goed uitgesproken. Maar ooit zal het goed komen:)

Op mijn project doen we van alles, van knutselen, puzzelen tot zwemmen in het opblaasbadje wat ze erg leuk vinden, even heerlijk afkoelen. De ene dag zijn ze ook wat drukker dan de andere dag maar dat is normaal. De ene keer heb ik ook meer concentratie dan de andere dag en dat komt echt door het warme weer. Maar het engels van de kindjes is al best erg goed, ze kennen de kleuren al en ze kunnen sinds deze week ook tot 10 tellen. Volgende week is het alfabet aan de beurt. Voorlezen vinden ze trouwens ook helemaal geweldig, vooral als ze dingetjes kunnen openen in het boekje of dingen kunnen voelen.

Deze week heb ik trouwens ook een soort van promotie gekregen, ik mag samen met een Cambodjaanse vrouw het project gaan overnemen. We moeten zorgen dat alles gedaan wordt en dat er vergaderingen georganiseerd worden. En ook als mensen dingen willen veranderen of ideeën hebben moeten ze eerst naar ons komen om te overleggen of het mogelijk is. Wie had gedacht dat ik na een week project al promotie zou krijgen, ging het in Nederland maar zo makkelijkXD

Verder heb ik in de weekenden ook nog leuke dingen gedaan zoals een waterval bezocht en daar ook in gezwommen. Heerlijk bij een luxe hotel gezeten met zwembad:) en over de markten geslenterd. Afdingen gaat hier trouwens niet heel makkelijk, het is maar echt hoe de bui van de verkoper is. Maar als je khmer praat, krijg je dingen meestal goedkoper, dus ik probeer zoveel mogelijk khmer te praten... Hoe goedkoper hoe leuker toch!?
Ook hebben we een mooie fietstocht gemaakt tussen de Lotus bloemen. Het was een heel end maar de moeite waard. Ik denkt dat is daar snel nog een keertje heenga. Ik heb daar ook een mooie sjaal gekocht dat gemaakt is van de Lotus. Ik wist helemaal niet dat dat, kon maar blijkbaar wel:)

Ook word ik helemaal lek gestoken. Zodra ze je zien lijken ze je wel gelijk aan te vallen. Vooral me kont in in trek. Je probeert niet te krabben, maar het is bijna onmogelijk! Het jeukt zo verschrikkelijk! Meestal voor het slapen gaan smeer ik er tandpasta op en dan helpt wel iets! Gelukkig:)

Ik denk dat ik zo wel een beetje verteld heb wat ik de laatste paar weken / dagen gedaan heb. En ik hoop dat ik de volgende keer wat sneller mijn volgende blog kan schrijven;)

Veel groetjes uit het eindelijk regen vrije Cambodja:)

  • 04 November 2013 - 22:37

    Jolanda IJzer:

    Hoi Sanne,

    Ik ga je een beetje volgen hoor. Leuk dat je af en toe wat schrijft en volgens mij heb je het daar wel naar je zin tussen al die kindertjes.

    Groetjes Jolanda

  • 08 November 2013 - 17:03

    Sandra:

    Soe es dee Sanne,

    Voordat je vertrok was je al enthousiast,nut klinkt het alsof het nog veel leuker is dan je dacht!
    Ik blijf je volgen, ben benieuwd wat je allemaal meemaakt.

    groeten, Sandra
    (van de tandarts)

  • 10 November 2013 - 17:00

    Wilke Middelhoven:

    Sanne, ik heb genoten van je tweede reisverslag. Ga zo door. Volgens mij ben je daar helemaal op je plek! Succes met alles.
    buurvrouw Wilke

  • 11 November 2013 - 16:42

    Ans En Gerard Kempers:

    Lieve Sanne,

    Na enig zoekwerk jouw verslag gevonden en gelezen uiteraard, het gaat je allemaal goed af hoewel de ene dag beter dan de andere zoals jij schrijft en onder de wisselende omstandigheden, weer, muggen, hard fietszadel etc. etc. ook wel te begrijpen. Ondanks alles toch promotie gemaakt, zeker je charmes in de strijd gegooid en ja zeker met zo,n aantrekkelijke bilpartij.............

    Het is heel leuk jou te volgen en wij nemen ons petje voor je af dat je dit werk doet en jezelf opoffert om dit werk voor je medemens te doen, ondanks alle plezier die je er aan beleefd, chapeau.
    Wij wensen jou nog fijne weken en volgen jou na elk nieuw verslag, dikke knuffels van Ans en Gerard XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2014

Living the dream

03 Maart 2014

Een echte Khmer!

02 Februari 2014

Surprise surprise

22 Januari 2014

Bye bye 3 maanden en hallo nieuwe weg.

29 December 2013

Frisjes lichtjes en vakantie!
Sanne

Ik ben 21 jaar oud en zit nu voor een vrijwilligersproject in Cambodja:)

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 10820

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: